Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Przejdź do treści

Gra miejska „Syrenka w wielkim mieście”

Partnerzy: 

mężczyzna literuję słowo w alfabecie palcowym, a drugiej ręce trzyma kartę z rysunkami pełnego alfabetu, przygląda się temu młoda kobieta

Zrealizowana na zlecenie Miasta Stołecznego Warszawy. Gra miejska była realizowana w Arteneum, a punkty znajdowały się w Domu Kultury, Bibliotece miejskiej, Przychodni POZ, Centrum Kreatywności Targowa, przy pomniku Syrenki Warszawskiej.

Opis współpracy:

Gra miejska „Syrenka w wielkim mieście” to unikalne wydarzenie edukacyjno-integracyjne, które odbyło się w Warszawie i trwało dwa dni. W grze uczestniczyło około 100 osób, pracownicy i pracowniczki jednostek podlegających pod miasto. Celem gry było uwrażliwienie uczestników na potrzeby osób z niepełnosprawnościami oraz zrozumienie wyzwań, z jakimi na co dzień mierzą się mieszkańcy Warszawy w przestrzeni miejskiej.

Fabuła gry opierała się na historii warszawskiej Syrenki, która chciała otrzymać klucze do miasta, ale przedtem musiała sprawdzić, czy Warszawa jest miastem dostępnym dla wszystkich. Uczestnicy podzieleni na zespoły poruszali się po różnych punktach miasta, gdzie wykonywali zadania związane z dostępnością. Wyzwania te były inspirowane realnymi problemami, z którymi spotykają się osoby z niepełnosprawnościami, takimi jak:

  • Przemieszczanie się w przestrzeni miejskiej z barierami architektonicznymi.
  • Korzystanie z transportu publicznego z perspektywy osoby poruszającej się na wózku.
  • Odczytywanie oznaczeń i informacji z punktu widzenia osoby niewidomej.
  • Komunikowanie się z osobą Głuchą.

Gra była nie tylko formą edukacji, ale także doskonałą okazją do integracji i współpracy uczestników, którzy na co dzień pracują na rzecz miasta.

Efekt:

Gra „Syrenka w wielkim mieście” pozwoliła uczestnikom w praktyczny sposób doświadczyć, jak wygląda dostępność Warszawy. Tym razem teoria została przeniesiona na ulice miasta, co umożliwiło uczestnikom zobaczenie wyzwań, z jakimi na co dzień mierzą się osoby z niepełnosprawnościami, w autentycznym środowisku, dla którego pracują. Było to niezwykle cenne doświadczenie, które dostarczyło uczestnikom nie tylko wiedzy, ale również emocji i refleksji.

Około 100 osób biorących udział w grze zyskało zupełnie nową perspektywę na temat dostępności miasta. Dzięki interaktywnym zadaniom i symulacjom mieli okazję wczuć się w sytuację osób z różnymi niepełnosprawnościami i dostrzec bariery, które często pozostają niewidoczne dla osób pełnosprawnych.

Gra pomogła uczestnikom lepiej zrozumieć, jak ich codzienna praca wpływa na życie osób z niepełnosprawnościami, pokazując, że każda decyzja, projekt czy wdrożenie ma realny wpływ na komfort i jakość życia mieszkańców miasta. Dzięki temu uczestnicy zyskali świadomość, jak ważne jest uwzględnianie dostępności na każdym etapie tworzenia przestrzeni miejskiej.

Dodatkowo, gra dostarczyła inspiracji do wprowadzania zmian i usprawnień w przestrzeni miejskiej. Była to okazja do zauważenia konkretnych obszarów wymagających poprawy oraz do wypracowania pomysłów na przyszłe działania, które mogą uczynić Warszawę bardziej dostępną i przyjazną dla wszystkich mieszkańców. Gra stała się impulsem do dalszej pracy na rzecz inkluzywnego miasta i przykładem, jak kreatywne metody edukacji mogą wpłynąć na rozwój świadomości społecznej.

Podsumowanie:

„Syrenka w wielkim mieście” to doskonały przykład, jak kreatywne podejście do edukacji może skutecznie zwiększyć świadomość społeczną i zaangażowanie pracowników miasta w tworzenie przestrzeni dostępnej dla każdego. Fundacja Kulawa Warszawa z dumą realizuje takie projekty, które łączą zabawę z edukacją i realnym wpływem na poprawę jakości życia w mieście.

Izabela Sopalska-Rybak, prezeska fundacji mówi do uczestników gry miejskiej, siedzących w dużym półkolu